למרות שבמבט חטוף הם נראים כמוצר פשוט יחסית, צמיגי הרכב הם מוצר מורכב.
הצמיגים מיוצרים מתערובת הכוללת גומי ולמעלה מ – 200 חומרים מתקדמים, הכוללים חיזוקי מתכת שונים פוליאסטר וכימיקלים המשמשים כנוגדי חמצון שמטרתם להאט את תהליך ההזדקנות של הצמיג ועם זאת לא לפגוע בתפקודו.
עיצוב פונקציונלי ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות של המוצר, הביאו למצב בו הצמיגים כיום טובים יותר, עמידים יותר ומאפשרים אחיזת כביש יציבות ויכולת בלימה טובים יותר מבעבר.
בפועל, צמיג שאוחסן על ידי היצרן והיבואן באופן נאות, אין פגיעה באיכותו גם בחלוף מספר שנים. מאחר שתהליך ההזדקנות הוא מאוד אטי, בעולם אין תקינה המגבילה התקנת צמיג חדש בהתחשב בתאריך ייצורו, אלא קיימות המלצות בלבד. עם זאת, משרד התחבורה התקין תקנות המגבילות התקנת צמיגים בהתאם למועד ייצורם:
• ניתן להתקין צמיג חדש שגילו הוא עד 6 שנים.
• אין להתקין צמיג משומש אם חלפו יותר משנתיים ממועד ייצורו.
• משרד התחבורה ממליץ (כהמלצה אך לא כתקנה מחייבת) להסיר מהרכב ולהפסיק את השימוש בצמיג אם חלפו יותר מ- 10 שנים ממועד ייצורו, וזאת גם במקרה שבו הצמיג נראה תקין ולא שחוק.
הודעה באתר משרד התחבורה בנוגע לגיל הצמיגים המותר להתקנה על רכב
ראשית, יש לשמור על תקינות הצמיגים ברכב כך שלפחות אחת לחודש, יש להיכנס לצמיגיה ולבדוק את לחץ האוויר בצמיגים , בהתאם להוראות יצרן הרכב. על פי הוראת משרד התחבורה, עומק החריצים בסוליית הצמיג צריך להיות מינימום 2 מילימטר. מתחת לכך, הצמיג פסול וחובה להחליפו. זאת מכיוון שמרחק הבלימה גדל ככל שהצמיג שחוק יותר, ובמיוחד בכביש רטוב. בנוסף, צמיג יבש, עם סדקים, קרעים, פיצוצים קלים בדפנות הצמיג, מהווה סכנה בטיחותית מהמעלה הראשונה ומחייב החלפה.
ניתן לראות ברישיון הרכב בשורת "הצמיג" או בדלת מיכל הדלק או בתא הכפפות, את מידת הצמיג, קוד מהירות וקוד משקל. במידה ולא מופיעים קוד מהירות וקוד משקל, יש להיכנס לצמיגיה או למוסך מורשה יבואן, או למכון הרישוי ולקבל מהם הוראות ברורות.
ראשית יש לבדוק את מדת הצמיג קודי העומס והמהירות המופיעים המופיעים ברישיון הרכב ( החל משנת יצור 2008) על נתונים אלה אין להתפשר! על מנת לבחור את הצמיג המתאים ביותר, חשוב להבין כי אין צמיג אולטימטיבי שעונה על כל הדרישות! למשל אם בחרנו צמיג לביצועי ספורט "נשלם "על כך באורך חיי הצמיג שיתקצר על חשבון הביצועים ולכן אנו ב כל צמיג דודי מייעצים באופן פרטני לכל לקוח בהתאם לאופן השימוש ברכב ומתאימים את הצמיג המתאים ביותר לשימושו.
לחץ אוויר תקין מאפשר למצות את חיי הצמיג למקסימום בהתאם לצורת השימוש ברכב. אי הקפדה על לחץ האוויר התקין גורמת לשחיקה מוגברת של הצמיג, צריכת דלק גבוהה, התחממות של הצמיג וסכנת פיצוץ בזמן נסיעה, כמו כן לירידה באחיזת הכביש של הצמיג ובביצועי הרכב.
בסוף שנת 2010 יצאה תקנה אשר אוסרת על הצמיגיות להתקין צמיגים חדשים אשר גילם עולה על 6 שנים . תאריך ייצור הצמיג מופיע על דופן הצמיג בקוד בן ארבע ספרות, המציין את שבוע ושנת הייצור : לדוגמה צרוף הספרות 4114 אומר שהצמיג יוצר בשבוע הארבעים ואחת (אוקטובר) בשנת 2014
צמיג סימטרי – צמיג אשר ניתן להרכיבו בשני הכיוונים , אין הגבלה של כיוון הנסיעה וניתן לבצע רוטציה והצלבה.
צמיג אסימטרי- צמיג אשר מורכב בכיוון מסוים . צמיג זה מנקז את המים למרכז כך שלא ניתן להפוך אותו על החישוק. יתרונותיו, מסייע להתקררות הצמיג בקיץ וניקוז מים גבוה בחורף, בעל כתף חיצונית מחוזקת על מנת שהרכב יישאר יציב בפניות ובסיבובים.
לחץ אוויר תקין לצמיג חשוב מאוד ליציבות הרכב אשר תורמת לבטיחות הנסיעה. בנוסף, לחץ אויר תקין מאריך את חיי הצמיג , נותן יכולת ביצוע טובה יותר של הצמיג במשך כל זמן הנסיעה והחשוב מכל מציל חיים. כאשר צמיג נוסע בלחץ אויר נמוך הצמיג מייצר חום גבוהה מאוד בנסיעה ,עד כדי התפוצצות בזמן נסיעה, שעלולה להוביל לאיבוד שליטה והתהפכות הרכב. חשוב לבדוק לחצי אויר בצמיגים אחת לחודש, ניתן להיכנס אלינו לבדיקת אויר ברכב כחלק מהשרות ללא חיוב כמובן, אנו בכל צמיג דודי נשמח לייעץ בכל בעיה הקשורה לצמיגי הרכב ונשתדל לתת את התשובות הטובות והמקצועיות ביותר.
כל צמיג דודי – טברסקי 4, תל אביב | טל': 03-5622010 | נייד: 053-7360055 | פקס: 03-5617967 | דוא"ל: info@kzd.co.il
© 2020 All rights Reserved. Design by icomm